torsdag den 12. marts 2015

Hvordan du laver mini roser ..





Jeg nyder at lave mine små roser .. de bliver lavet i karton ..
Jeg bruger denne her die fra Marianne design ... en pincet og en quilling pen .. og så selvfølgelig lim..

Jeg starter med at standse den lille die ud og deefter så klipper jeg de yderste 4 buer af ...



Nu er du klar til at rulle .. Jeg bruger en quilling pen eller en pincet ...og ruller med bagsiden opad.. Se billede 1.

Når den er rullet helt ind til den lille platform inde i midten .. og jeg ruller den stramt .. Se billede 2.
Så skal den stramt rullede rose i facon ... jeg sætter den simpelthen med bunden på bordet og og ruller den lidt op og strammer igen indtil den har den rigtige facon .. og derefter kommer der lim på den lille platform og den bliver limet fast til bunden af rosen ..


Holder rosen mellem min tommel og pegefinger for at den ikke går ud af facon mens limen tørrer ..
Og mens jeg holder den, så bøjer jeg de yderste rosenblade let bagud med min pincet ... Og retter på de inderste rosenblade ..

Og så er din mini rose færdig ..

6 kommentarer:

  1. Dejligt at du deler din beskrivelse til os andre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo en opskrift man kan finde på mange blogs .. :D
      Og jeg er blevet vild med at lave de helt små roser ..

      Slet
  2. hvorfor skal de sidste 4 buer klippes af??

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er heller ikke et must .. jeg kan bare godt lide de små bitte roser ..
      Og de sidste 4 buer betyder ca 1½ omgang mindre ..:D

      Slet
  3. Tak for hurtig svar :-). Det vil jeg aprøve...

    SvarSlet
  4. Hej,
    Vil bare lige spørge, hvor du har købt standsen?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...