søndag den 1. marts 2015

Tut på album..



Jeg har lavet dette album til en lille pige og jeg glæder mig til at vi sammen skal sætte billeder ind og måske kommer der flere sløjfer og blomster ind :D




Materialer:

6 kuverter 13,5x13,5
10 dobbelt kort
Karton i samme farve som kort
Mønster paper .. jeg har brugt rester
Pynt
Bånd til sløjfer
Ink til kanter
Evt die/punch til kant pynt
Punch til blomster - stor Nellie...
Tag punch - Stampin Up
Kraftig karton/pap til omslag
Lim/dobbeltklæbende tape/ power dobbeltklæbende tape

Du kan finde alle de ting du skal bruge til dette album hos Heidis Kreative Hule



Start med at lime flappen fast på kuverten ..
Skær et par mm af i begge ender top/bund .. så det ligner et rør ..




Skær 1 dobbelt kort til de 3 "hængsler"
5 3/8" * 1 3/4"
5 3/8" * 2 1/4"
5 3/8" * 2 3/4"
Scor på lange led 3/4" på begge sider .. - fold..

Der sættes power dobbeltklæbende tape på bagsiden af alle 2 .. Se billede..




Find midten på alle 3 hængsler og start med at sætte den midterste på den største .. derefter så sættes den lille på ..
Pres dem alle godt ned .. brug evt Falseben (Bone Folder)





Kom power dobbeltklæbende tape på for- og bagsiden af alle flapper.. træk "filmen" af..
Og så kommer det sjove .... sæt kuvert siden ned over ..
Jeg forsøgte mig med at trække "filmen" af begge sider på flappen .. hmmmm det gik godt første gang, men anden gang blev simpelthen noget hø ..
Så jeg valgte derefter at tage "filmen" af den ene side og løsne det lidt på den anden side .. og når den ene side var på plads, så kunne jeg lirke "filmen" af og sætte den anden side på plads .. :D





Der er 6 kuvert sider at øve sig på .. :D





Lav 6 dobbelte indstik kort .. Jeg skar lidt af begge ender af kortet så det blev på str med kuverten minus flap og de mm jeg skar af til at starte med ..
Pynt evt med en kant die.. og ink kanterne..



Skær de sidste 3 dobbelte kort igennem i midten ..
Pynt evt med en kant punch.. og ink kanterne..
De skal være bagved det dobbelte indstik kort .. og rage op så man kan se kanten.. og så det er let at få fat i og trække ud .. (man kunne også sætte et bånd i eller en eller anden sjov ting .. det er kun fantasien der sætter grænsen ..)


Så nåede vi så langt ...
Nu gælder det omslaget .... :D




Skær 2 stk 6" * 6" og 1 stk 6" * 1 3/4" kraftig karton/pap..
Til forside - ryg og bagside ..




Jeg binder album ind som en skolebog .. eller sådan der omkring :D


br>

Bruger en blanding af alm dobbelt klæbende tape og power dobbeltklæbende tape..

OBS ved pilen .. der skal være et lille mellemrum mellem ryg delen og for og bagsiden ..
Så der er plads til at lukke album uden papir sprækker..





Når omslaget er limet på, så gælder det den eíndvendige side af omslaget ..
Jeg starter med at skære et stk karton som er i samme farve som "hængsler" og ca dobbelt så bred som den største af hængslerne .. Højden er lige knap 6"





Jeg har målt indvendig forside og bagside - skåret mønsterpapir så det gik næsten helt ud til kanterne .. og limet på med dobbl. tape..
Midten er tegnet så hængsel med kuversiderne kan limes på..





Og nu skal det sjove til at begynde ...





Side 1. Indvendig af forsiden .. Her er der lavet en lomme hvor der kan komme tags i..
Jeg har lavet en stor med punch kant og så en lille hvor der er brugt StampingUp punch..

2. side .. Her kan du se flappen af det dobbelte indstik kort .. og bagved det halve kort med punch kant ..
Jeg har bare limet et stk mønster papir på .. der er plads til et billede eller et eller andet ..
Og for sjov er der sat en sløjfe på flappen .. der kunne også ha en blomst - en sommerfugl eller nogle sjove knapper .. Det er plads til et par billeder nede i kuvert-side lommen ..





Sidste sider .. album sluttes af med en lille kuvert som er limet på 3 af siderne, så der kan komme tags ned bagved... Flappen på kuverten bliver holdt lukket af den lille cirkel med sløjfe på ..




Album set fra 3 forskellige sider ...


Håber du har nydt gennemgangen af mit album .. og du kan selv lave album i andre størrelser .. og med andet pynt på siderne ..

Mange hilsener
Lone/Lunasdatter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...