fredag den 16. oktober 2015

Julestjerne ..



Flere har spurgt om jeg kunne lave en tutorial på at lave blomster af Sue Wilsons dies ..
Her er en med hendes julestjerner ...





Jeg har brugt hendes Filigree Poinsettia CED3010 og Classic Poinsettia CED3008 ..
Stanset 1 ud i filigree og 3 stk i classic.. i en str som passer til mit kort ..







Med bagsiden op på filigree - ruller hvert blad med en blyant eller en anden ting du kan rulle med ..







Vender den med forsiden op og bruger en embossing pen med et sort kuglehovede - kører rundt i cirkler i center af blomsten, så spidsen af hvert blad og blomstcenter rører bordet ..
Jeg bruger et underlag som giver efter ..






Classic .. forsiden op - klem spidsen let på hvert blad ..
Brug en embossing pen med et sort kuglehovede ligesom før .. men her stritter bladene op i vejret..
Lim alle 3 blade sammen så bladene kommer til at være forskudt af hinanden ..







Lim de 3 classic blade på center filigree .. Brug embossing pennen til at presse center ned på alle 4 blade .. hold den indtil limen er næsten tør .. jeg plejer gerne at holde i ca ½ minut ..







Lim en stor perle eller bling-bling i midten af blomsten og den er klar til brug..



Et kort hvor jeg har brugt julestjernen ..




Håber du kunne bruge denne lille tut ... På et tidspunkt laver jeg tutorial på hendes andre blomster ...

Knus
Lone





2 kommentarer:

  1. Så fint, glæder mig til at se flere tutter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Charlotte..
      Der skal nok komme flere blomster tutter ...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...