onsdag den 4. november 2015

Julestjerne af Die-cut



Flere har spurgt om jeg kunne fortælle hvordan jeg lavede den stjerne med Marianne designs LR0369..

Og her kommer 2 måder at lave den på ... Aner ikke om der er en korrekt eller en forkort måde at gøre det på :D


Til den første stjerne bruger jeg alm 180 gram karton ..





Udstans 6 stk af stjernen ..





Fold dem på midten med forsiden indad ..





Du tager 2 foldede stjerner og limer bagside mod bagside..





Det gør du ved alle .. så de til sidst danner en halvsol ..Det er vist lidt svært at se det på billedet ..





"Halvsol" af limede stjerne og min mini julekugle i snor ..





Tilsidst limer jeg snor med kuglen på og derefter limer jeg de sidste 2 bagsider sammen .. og du har en stjerne ..



Nr 2 måde ..

Her bruger jeg 280 gram karton - stanser 3 stjerner ud .. det er en smule hårdt at arbejde med .. og mine 27 tommeltotter kom i vejen da jeg skulle lime den sidste foldede stjerne på :D

Den midterste stjerne er en udstanset stjerne (Se billede 1 øverst oppe) - de 2 andre bliver foldet på midten ret mod ret (Se billede 2 øverst oppe) ..




Derefter limer jeg ryggen af den foldede stjerne på ved den røde stiplede linie ..

Når jeg limer den sidste foldet stjerne på, så så slimer jeg først min kugle i snor på og derefter ryggen af den foldede stjerne ..





Håber du kan bruge denne lille tutorial på stjernen ... du kan lave foldede ting af mange andre die-cut .. det behøver ikke at være stjerner ..


Her er en anden lille die-cut ..




Kærlig hilsen
Lone





2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...